MIÉRT NEM MŰKÖDNEK AZ ÁLTALÁNOS MARKETING MÓDSZEREK A SEGÍTŐ SZAKEMBEREKNÉL?
Talán te is belefutottál már abba a problémába vállalkozásod építése során, hogy igazából nem működnek az általános marketing módszerek segítő szakembereknél.
Azt tapasztalom, hogy gyakorlatilag olyan, mintha mínusz 1-ről kellene indulnunk segítő foglalkozásúként.
Hiszen egyrészt személyes márkát építünk, nem tudunk instant megoldásokat kínálni, gondolj csak bele.
Bemész egy cipőáruházba, akár online, vagy pedig egy személyes sétád alkalmával bekeveredsz egy cipőboltba. Tudod, hogy kell cipőt venned, és kiválasztod, amelyik neked tetszik. Egyértelmű probléma, egyértelmű és egyszerű a döntés.
Ezzel szemben a coaching például, de ide tartozik a pszichológiai tanácsadás is, konzultációk is, tehát ami a lelkeddel foglalkozik, ami a lélekre hat -ezek gyakorlatilag nem a kirakatban lévő nehézségek.
Sőt, sokan először ott tartanak még, hogy tagadásban vannak és be sem ismerik azt, hogy esetleg az adott területen szakértői segítségre lenne szükségük.
Számos esetben tehát még egy megelőző edukációra is szükség van. Vagyis azt kell felismertetni a leendő ügyfeleiddel, hogy igen, ők már azon a ponton vannak, amikor egyedül nem boldogulnak, és szükség lesz egy külső segítő bevonására azért, hogy túl tudjanak jutni életük egy elakadásán.
MI IS AZ EREDMÉNY?
Úgy mondjuk, hogy a segítő foglalkozásúak leggyakrabban ilyen “soft” szolgáltatásokat nyújtanak amit nem lehet megfogalmazni annyira konkrétan, mint pl. egy cipő vásárlását.
Hacsak nem pénzügyi területen, karrier területen mozogsz, amit ugye egyértelműen meg tudsz magyarázni.
De a klasszikus life coachingos – életvezetési területek sokkal megfoghatatlanabbak. Mert mi is itt az erdemény? Ugye mindenkinek más…
SEGÍTŐT MÁSHOGY VÁLASZTUNK
Másrészt ugye segítőt is úgy választunk, hogy kötődjünk az ő személyéhez és legyen bizalmunk benne. A példánál maradva a cipőbolt kapcsán valójában mindegy, melyik üzletbe megyünk be (nyilván, hogyha a márkahűséget nézzük, akkor az szempont lehet). De ha csak egy szimpla tavaszi cipőt akarok venni, akkor be fogok menni egy plázában három cipőboltba, aztán majd választok valamelyikben egy tavaszi cipőt magamnak.
Ez egy sokkal gyorsabb és egyszerűbb döntés, mint az életedet, az érzéseidet, a gondolataidat, a nehézségeidet, a gyengeségeidet megosztani valakivel.
Ez az amiért az emberek többsége még mindig nehezebben kér külső segítséget.
És ez az, amiért nem működnek az általános marketing módszerek segítő szakembereknél. Nem termék, hanem szolgáltatásközpontúak, ezért először a bizalmat és a hitelességet szükséges felépíteniük leendő ügyfeleiknél..
Gondold át a jelenlegi kommunikációdat, hogyan kezded most a leendő ügyfeleiddel a kapcsolat megalapozását?
Mennyire segíted a döntés meghozatalát, hogy segítséget kérni szabad, nem szégyen, s nem kell bűntudatot érezniük akkor sem, ha egyedül nem boldogulnak életük egyes területein.
COACH,PSZICHOLÓGUS,
SEGÍTŐ SZAKEMBER VAGY?
nehezedre esik, hogy megmutasd magadat a közösségi médiában?
nem tudod, miről posztolj, hogy építsd a szakértői imázsodat?
szeretnél ehhez egy gyakorlatias segédletet, ami leveszi a válladról ezt a terhet?
Töltsd le és nyomtasd ki az ötlettárat a 36 gyors tipphez a megvalósítási segédlettel és kezdd el ma építeni a szakértői imázsodat az online platformokon!
You must be logged in to post a comment.