MI AZ, AMIT BIZTOSAN NE CSINÁLJ, HA MOST INDÍTOD SEGÍTŐ VÁLLALKOZÁSODAT?
Az elmúlt 6 évben rengeteg kezdő segítő szakemberrel volt alkalmam beszélgetni, konzultálni. Ha most indítod segítő vállalkozásodat, hasznosak lehetnek ezek a tapasztalatok neked is.
Gyakran látom, hogy már az alapoknál olyan irányokban gondolkodnak, amik hosszútávon sajnos nem tudnak jól működni segítő szakembereknél. Ezért a vállalkozásod sikeres elindítása érdekében megosztok veled egy kis gondolatébresztő segítséget ebben a bejegyzésben.
Mi amit ne csinálj, ha most indítod a segítő vállalkozásodat?
Azt javaslom, hogy ne csak 1:1-es konzultációban kezdj el gondolkodni. Megértem, hogy szükség van a gyakorlásra, szükség van az ügyfélmunkára, és minél több tapasztalat gyűjtésére. Ugyanakkor azt találtam az elmúlt években – több mint 6 éve már, hogy segítő szakemberekkel dolgozom együtt, – hogy sokan berendezkednek gyakorlatilag kizárólagosan erre a modellre.
Ráadásul mindezt úgy, hogy kiteszik a weboldalukra, hogy lehet hozzájuk jelentkezni egyéni konzultációra és ennyi. Várják, hogy bejelentkezzenek az ügyfelek.
Fontosabb, hogy legyen egy alaposan megtervezett és jól felépített rendszered, amiben folyamatosan rád találnak az érdeklődők.
Ne a hirdetés legyen az első!
Abba is belefutok, hogy valaki direktben hirdet a Facebookon vagy Google Ads-ben egyéni konzultációt.
Idegenként, ismeretleneknek. Az az igazság, hogy segítő szakembert bizalmi alapon választanak az emberek. Ha nem ismernek, nem tudják milyen vagy, miben vagy jó, milyen lesz veled a közös munka, ha nem látnak hús-vér emberektől visszajelzéseket, hogy milyen eredményekre lehet veled számítani, nem fognak ismeretlenül időpontot foglalni.
Ez így nem igazán tud jól működni.
Előbb magadat, mint hiteles szakembert szükséges felépítened, bizalmat és kapcsolatot érdemes építened a témád iránt érdeklődőkkel.
Akár ingyenesen is:
- blogon,
- hasznos cikkeken, posztokon,
- esettanulmányokon,
- videókon
stb. keresztül.
Mi a gond a “gyűjtőoldalakkal”?
Sokszor látom azt is, hogy kezdő segítők nagy reményekkel telve regisztrálnak különféle gyűjtőoldalakra. Pl. pszichológuskereső, coachkereső és ajánló oldalak.
Ezek nem feltétlenül ingyenes szolgáltatások, ráadásul sokan elvesznek a sok-sok hasonló szakember között, nincs kiemelt ajánlás, nincs rendszeres promotálási lehetőség, nincs igazán lehetőség kitűnni és itt is hiányzik a fentebb már említett bizalomépítési és szakmai hitelesség építési szakasz. Hiányzik a folyamatosan kommunikáció lehetősége is a potenciális ügyfelekkel.
Ez egy kiszolgáltatott helyzet, körülbelül ugyanolyan hatásfokkal eredményes csak, mint a weboldalon önmagában árválodó egyéni konzultációs lehetőség további kommunikáció és kapcsolódás nélkül.
Végül, de nem utolsó sorban, ha most indítod segítő vállalkozásodat…
Ha belegondolsz, valójában a legdrágább dolog, ami a kezedben van vállalkozóként, az a saját időd. És hogyha te egy órában egy embernek tudsz csak segíteni, akkor nem tudod annyira felskálázni a segítő vállalkozásodat, hogy anyagilag megérje neked.
(Felskálázni = egy időben több embernek is tudj segíteni pl. csoportos programokkal, előfizetéses klubbal, online kurzsokkal stb.) .
Ha telerakod egyéni ügyfelekkel a naptáradat, és reggel nyolctól délután négyig kizárólag egyéni konzultációkat tartasz, akkor garantálom, hogy egy, legkésőbb két éven belül teljesen ki fogsz égni…
Éppen ezért, azt javaslom, hogy már a legeslegelején a vállalkozásodnak gondolkodj másképp és kezdj el olyan szolgáltatásokban is gondolkodni (pl. tanfolyamok, előfizetéses rendszerek, e-bookok), amiket online és automatizáltan is tudsz értékesíteni.
Remélem hasznosnak tartottad ezt a gondolatébresztő bejegyzést.
Amennyiben szeretnéd már az alapoknál jól indítani segítő vállalkozásodat, várlak szeretettel a Vállalkozási Alapozó Programomban, nézd meg ITT a részleteket!