ONLINE RENDSZEREK ÉPÍTÉSE: A RENDSZER ÉJJEL IS DOLGOZIK, VAGY AMIKOR ÉPP NYARALSZ!
Ezért is ajánlom, hogy építs rendszert! Reggel felkeltem, megnéztem a postaládámat és ott is volt az értesítés, hogy amíg az igazak álmát aludtam éppen valaki megvette a könyvemet. Vasárnap éjjel. Hát nem szuper? Szeretnél te is egy olyan önműködő rendszert, ami dolgozik helyetted?
Sokan ezt úgy nevezik- passzív jövedelmet biztosító rendszer. Én nem így hívom. A passzív szónak ugyanis van egy olyan színezete sokak fejében, hogy hátradőlünk, feltesszük a lábunkat pihenő tartásban és semmi további dolgunk a továbbiakban.
És ez azért nem teljesen igaz, ha online rendszerek építéséről beszélünk!
Mert sok munka van vele. Egyszer mindenképpen. Amíg felépíted. És tény, hogy azután is folyamatosan foglalkozni kell vele. Mérni, elemezni az eredményeket.
Ezért ne áltasd magad! Olyan passzív jövedelmet biztosító rendszer, amit összeraksz és utána csak várod, hogy dőljön a pénz, nos olyan nem létezik!
Ahogy mondtam, nagy munka felépíteni egy ilyen rendszert, cserébe viszon önműködő, nem igényli az állandó személyes jelenléted.
HOGYAN ÉPÍTS ILYEN RENDSZERT?
1. Tervezz meg egy logikusan egymásra épülő termék/szolgáltatás portfóliót (ha szeretnéd, hívhatjuk piramisnak).
Akár vegyesen, tehát termék és szolgáltatás is lehet benne. A logikai ív alatt azt értem, hogy célzottan egy témára, egy adott problémára és annak megoldására fókuszálj.
2. Gondold végig, kiket érint ez az adott téma, probléma, őket hol és mikor éred el. Az online rendszerek építése kapcsán az még kevés, hogy kész az ajánlat, fontos meghatározni, kiknek fogod értékesíteni.
Sokan lesznek, akik csak megnézik az ajánlatodat, érdeklődnek, de talán nem harapnak rá elsőre. Őket valahogy vissza kell terelned a rendszerbe. És persze fontos, hogy már az ajánlat szövegezésből egyértelműen kiderüljön: kiknek szól és kiknek nem releváns.
3. Tudnod kell azt is, hol éred el ezeket az embereket és olyan felületeken érdemes jelen lennek, ahol rá(d) találnak. A hol mellett kérdés a mikor is, vajon mikor aktívak az interneten a te potenciális ügyfél-jelöltjeid?
Sokan, sokféle ajánlattal bombázzák a postaládájukat, a Facebook üzenőfalukat… fontos, hogy jó időpontban érjen el hozzájuk az, amit te kínálsz.
4. Tesztelj! Próbáld ki, hogyan teljesít a gyakorlatban a portfóliód, mely elemei működnek és mi az, ami kevésbé vonzza az ügyfeleket. Nézd meg, azokat találtad-e meg, azok jelentkeznek-e hozzád, akiknek ajánlottad!
Ha valami nagyon nem megy, ne erőltesd, csupán azért, mert a szíved csücske. Fontos, hogy szeress azzal foglalkozni, ami csinálsz, de legalább ugyanennyit nyom a latban, hogy az ügyfeleid is vevők legyenek rá!
5. Találj ki másik portfóliót! Figyelem, ez a lépés már haladóknak szól! Ha a felépített rendszered már működik a gyakorlatban, állíts össze új termék/szolgáltatás kínálatot más témában, más célcsoportnak, más formátumban.
6. Teszteld ezt is és tedd önműködővé!
Lehet egy online rendszered workshopokra, előfizetéses klubra, kurzusokra, magasabb árú programokra. Csak rajtad áll, mennyit hozol ki a vállalkozásodban rejlő lehetőségekből! 🙂
KÉT SAJÁT PÉLDA A VÉGÉRE
-
Korábbi vállalkozásomban 3 online kurzusom is volt, ahol rotáltam a témákat a kampányidőszakban. Ha értékesíteni szerettem volna, , használtam a meglévő rendszeremet (kész értékesítési oldal, ajánlat, e-mail marketing- időzített levelek).Kb. 1 órát vett összesen igénybe a felkészülés és az értékesítési folyamat elindítása. Néhány nap alatt így mindig több százezer forint bevételem érkezett gyakorlatilag a háttérben, passzívan az online kurzusaimból.Alkalmanként csomagajánlatokkal is készültem és többen mindhárom kurzust megvették, ez még jelentősebb bevételt jelentett ezen időszakokban.
-
Pár éve nyáron készült el az egyik ebookom időgazdálkodás témában. Időzítettem előre minden kampányposztot és levelet és miközben Horvátországban nyaraltunk a gyerekekkel, folyamatosan érkeztek a vásárlások. Mivel teljesen automatizáltam a folyamatot, azaz fizetés után automatikusan ment a hozzáférés az ebookhoz, semmi teendőm nem volt vele.
Remélem megfogadod a javaslatomat és elkezdesz te is mihamarabb önjáró rendszerekben gondolkodni hosszabb távon!
Ha szeretnél Te is ilyen önműködő ügyfélszerző rendszereket a vállalkozásodban, tarts velem a mentorprogramomban és együtt felépítjük Neked!