MIÉRT NEHÉZ ÖNMAGADAT ELADNI ÉS HOGYAN GONDOLKODJ RÓLA MÁSKÉPP?
Amikor a szolgáltatásodat próbálod értékesíteni, azaz a saját tudásodat, módszereidet, az valahogy keményebb diónak tűnik, mint egy webshopba bepakolni a termékeket.
Mégis, én inkább azt gondolom erről, hogy nem nehezebb, csak más.
Mondom is, hogy miért!
Ha bármilyen gondja van az embernek az életben, akkor evidens, hogy próbál rá megoldást találni. Nem sokan vannak az életben, akik dierktben szeretnek senyvedni, benne maradni a rosszban.
Ugyanakkor amit mi segítőként nyújtunk, az gyakran nem olyan látványos és instant megoldás, mint egy kiló kenyér. Éhes vagy-veszel enni. Kb. ennyi, nem filóznak rajta sokat az emberek.
Ráadásul léteznek azok a témák, amiket az emberek nem szeretnek a kirakatba tenni. Gondolj csak a párkapcsolati nehézségekre, a súlyproblémára, önértékelési zavarokra.
De éppen ezért érdemes beszélni róla, hogy te létezel és tudsz segíteni ilyen problémák megoldásában.
Gondolj a szolgáltatásodra úgy, hogy mindazok az emberek, akiknek szükségük van a segítségedre, támogatás nélkül maradnak, ha nem tudnak arról, hogy hozzád fordulhatnak.
Sőt, meglehet, hogy valami kóklerre találnak rá helyetted, akivel nem jutnak közelebb a megoldáshoz, esetleg még ront is a helyzeten és még inkább összecsapnak a fejük felett a hullámok. Pusztán azért történik ez, mert a kókler segítőnek, szolgáltatónak jobb a marketingje…
Csodás dolog, amikor adják egymásnak a kilincset az ügyfeleid, amikor szájról szájra jár a neved. De addig el is kell jutni valahogy. A vállalkozásodat és a saját szakértői márkádat valahogyan fel kell építeni!
Hidd el, tényleg elhiszem, hogy nehezedre esik reklámozni magad. De gondolj bele, mennyien vagyunk a piacon. Hogyan tudsz kitűnni a tömegből? Ha te nem dolgozol ezen, akkor ki fog?
Válts perspektívát!
Tekints úgy a marketingre, hogy
1. Egy eszköz, mellyel meg tudod mutatni magad.
2. Időt spórolsz, mert gyorsabban épül a vállalkozásod, ha látható vagy.
3. Gyorsabban szerzed meg az első ügyfeleidet, mintha csak az ismerőseid ajánlására hagyatkoznál.
4. Bizalmat építhetsz, így az érdeklődők hamarabb ügyfeleiddé válnak.
5. Hasznos tartalmakat adhatsz egy szélesebb rétegnek, akik esetleg nem veszik meg a legdrágább szolgáltatáscsomagodat, de valami belépő ajánlattal már szintet tudsz lépni velük és ki tudja, talán később mégis igénybe veszik a drágább szolgáltatásodat is!
Nagyon hiszek abban, hogy ami bennünk történik, az kivetül a vállalkozásunkra is.
Érdemes tehát dolgoznod azon, ha blokkok vannak benned pl. a marketinggel kapcsolatban.
Remélem, ez a gondolatébresztő bejegyzés segít neked ebben!
Írd le magadnak ezt az 5 gondolatot, legyen előtted, amikor dolgozol!
Tudd, miért fontos, hogy meg is mutasd magad, miben segíthet, mit érhetsz el általa. Illetve fontos látnod, miről maradsz le, ha továbbra is visszafogod a marketing tevékenységet.
Tarts velem a következő ingyenes előadásomon és hallgasd meg, hogyan pörgetheted fel a vállalkozásodat akkor is, ha nagy a konkurencia és nehezedre esik az önreklámozás! >>> ingyenes előadás regisztráció itt!