3 ÜGYFÉLMÁGNES A VÁLLALKOZÁSBAN, AMIT ÉRDEMES BEVEZETNED MIELŐBB!
Vállalkozásod online építése során egy olyan önműködő rendszer kialakítása legyen a célod, amely automatikusan hozza az érdeklődőket a oldaladra, akik követőiddé, majd ügyfeleiddé válnak.
Ma 3 ügyfélmágnest mutatok, amelyek nálam azonnal működésbe léptek, mihelyst bevezettem őket!
1. BANKKÁRTYÁS FIZETÉS
Amíg nem volt kártyás fizetési lehetőség az oldalon és csak utalással lehetett fizetni, addig bizony sokszor előfordult, hogy érkeztek a jelentkezők az online tanfolyamomra, kérték a letölthető fizetős anyagomat, de a fizetés elmaradt.
Gyakran előfordul, hogy valaki éppen benne van a megrendelésben, de megzavarja valami, ezért ki kell lépnie. Ezért a gyorsaság, egyszerűség különösen fontos a fizetési folyamatoknál. Macera külön belépni a levelező rendszerbe, megnézni az utaláshoz szükséges adatokat, majd belépni a számlavezető fiók online rendszerébe is és elindítani az utalást.
A jelenleg használt rendszeremben a díjbekérőben szereplő linkre kattintva azonnal tud fizetni az ügyfél, ami a megrendelés (jelentkezés) gomb megnyomásától még kb. további egy percet vesz igénybe. De ennél még gyorsabb az azonnali bankkártyás fizetési lehetőség.
Van egy egyébként elhanyagolható mértékű jutalék tranzakciónként és egy egyszeri szerződéskötési díjjal is számolni kell, de még így is bőven megéri csatlakozni egy ilyen rendszerhez!
Azt javaslom, ha jelenleg nem elérhető a bankkártyás fizetési lehetőség az oldaladon, akkor mindenképpen vezesd be.
És ami szintén fontos a gyorsaság és kényelmi szempontok mellett, az az, hogy sokkal profibb benyomást kelt az oldalad, ha ezt a lehetőséget is biztosítod a potenciális ügyfeleidnek.
2. PARTNERKAPCSOLATOK
Együtt könnyebb. Főleg, ha most indulsz és még „kicsi” vagy. Nyilván az a célod, hogy minél előbb minél több emberhez eljusson, hogy mivel foglakozol, kiknek tudsz segíteni.
És vagy elköltöd a világ pénzét hirdetésekre, vagy megpróbálsz olyan lehetőségeket keresni, melyekkel organikusan éred el azokat, akiket érdekelhet a szolgáltatásod.
Az alap, hogy elkezdesz saját közösséget építeni. Emellett pedig folyamatosan kell azon dolgoznod, hogy bemutatkozz olyan oldalakon, ahol találkozhatsz a potenciális ügyfelekkel.
Olyan stratégiai partnerkapcsolatokban gondolkozz, ahol azonos a célközönség, de nem vagytok egymásnak vetélytársai. Így kölcsönösen tudjátok egymást ajánlani a felületeiteken. És ha valaki már ajánlj téged, az mindig magasabb fokú bizalmat jelent, mintha vadidegeneket kell megszólítanod.
Éppen ezért számít, hogy kikkel dolgozol együtt. Nem kell fűvel-fával összeállnod. Csak olyan partnerekkel dolgozz együtt, akiket tényeg ismersz (ha csak virtuálisan is), tudod, mivel foglalkoznak, milyen világlátásuk, szemléletmódjuk van, tudj azzal is azonosulni.
Ne menj bele csupán a megjelenési lehetőségért olyan együttműködésekbe, melyeket később már nem vállalnál jó szívvel.
3. LÉPJ KI A VIRTUÁLIS TÉRBŐL!
He elkezdesz online közösséget építeni, fontos, hogy olykor találkozz személyesen is a követőiddel. Az elköteleződést, a szimpátiát növelheted azzal, ha látnak élőben, hús-vér emberként is és megtapasztalják, hogy pl. mennyire nyitott, közvetlen a stílusod (ha ilyen vagy), hogy mik is számodra az igazi értékek.
Láthatják, hogy a megjelenésed, a fellépésed mennyire tükrözi azt, amit a felületeiden mutatsz. Fontos, hogy a két kép összecsengjen és önazonos legyen!
És ha már találkozol a követőiddel, beszélgessetek, tudd meg, mi jár a fejükben, milyen problémákkal küzdenek mostanában.
Ez ötleteket adhat arra, miről írj a blogodon, miről készíts élő videót a Facebookon és ki tudsz dolgozni olyan letölthető anyagokat, programokat, melyekkel támogatni tudod a hozzád fordulókat.
Az interakció nagyon fontos. Segít abban, hogy olyan termékeket, szolgáltatást kínálj a közösségednek, amire valóban szükségük van!
Ez a három lépés nekem sokat lendített a vállalkozásomon, de természetesen, ennél jóval több összetevőre van szükség a sikerhez.
Kövesd a blogot és várlak a Női Vállalkozói Közösségben is a Facebookon!