TARTALOMMARKETING SZOLGÁLTATÓKNAK
A Női Vállalkozói Közösség zárt csoportjában megkérdeztem a csoporttagokat, milyen témáról szeretnének többet olvasni, hallani. Az egyik javaslat a tartalommarketing volt. Ebben a bejegyzésben abban segítek, hogy milyen ingyenes és fizetős eszközök állnak rendelkezésedre szolgáltatóként, amivel meg tudod ragadni a közönséged figyelmét, valamint szó lesz arról, hogyan is gondolkodj a tartalommarketingről.
TARTALOMMARKETING SZOLGÁLTATÓKNAK
MEGGYŐZÉS HELYETT KAPCSOLAT
Először is tisztázzuk, milyen is szerintem a jó tartalommarketing szolgáltatóknak.
Azt tapasztalom, hogy a meggyőzésnél (direkt reklámnál) sokkal célravezetőbb, ha kapcsolatot építesz és ápolsz azokkal, akik a témád iránt érdeklődnek, azaz a célközönségeddel, akik között ott vannak a potenciális ügyféljelöltek is.
Gondolj bele, ha ismeretlenül hirdetsz a Facebookon, idegeneknek, hogy „hello, coach vagyok, gyertek hozzám!”, vajon hány ügyfelet tudsz megszerezni ezzel? Gyanítom egyet sem. Maximum legyintenek az emberek, hogy „na, még egy coach… hát persze.”.
De írhattam volna jógaoktatót, dietetikust, pszichológust stb is- igazából eléggé sokan vannak már a segítő-szolgáltató piacon…
Persze ha nagy büdzséd van, és gond nélkül tudsz költeni a marketingre, akkor indíthatsz azonnal direkt hirdetéssel is a szolgáltatásaidra, de én inkább azt javaslom, ne ronts ajtóstól a házba!
Fordítsd az energiáidat először is arra, hogy minél több hasznos tartalmat adj INGYEN.
INBOUND MARKETING
Számos offline eszköz is rendelkezésedre áll egy jó tartalommarketinghez, ezen a blogon most azonban csak online építkezéssel foglalkozunk. Mik is ezek az eszközök? Mi a módszer? Mi a titok?
Az ún. inbound marketing lényege, hogy különböző platformokat/formátumokat használva (blog, podcast, videó, hírlevél, letölthető anyagok stb) megmutatod a szaktudásod, a tapasztalataidat, a referenciáidat – így hozod közelebb az ügyfelet magadhoz és a saját márkádhoz.
Ami a lényeg: direkt fizetett reklám helyett („gyertek hozzám egyéni konzultációra”), gondolkozz inkább értékesítési tölcsérben (kezdetben egyben, később többet is építhetsz, össze is kapcsolhatod majd őket).
MI AZ AZ ÉRTÉKESÍTÉSI TÖLCSÉR?
Az értékesítési tölcsér (sales funnel) lényege, hogy az oldaladra érkező látogatókból (nézők, olvasók) hogyan lesznek érdeklődők, akik vissza is térnek (vagy visszahozod őket, pl. Facebook remarketinggel) és nem csak átmenő forgalmat jelentenek.
Harmadik lépcső pedig, hogy hogyan éred el azt, hogy akik már érdeklődnek, azok vásároljanak is (ha nem is azonnal, de az utánkövető mechanizmusaid által biztosítva) valamilyen terméket vagy szolgáltatást az oldaladon.
Ha megfigyeled, az a cél, hogy valódi elköteleződés alakuljon ki a látogatókkal, tehát nem csak az orruk elé tolsz egy „gyere hozzám coachingra//tanácsadásra/masszázsra” típusú hirdetést.
Ez egy bonyolultabb folyamat, de ha jól csinálod, sokkal nagyobb sikereket érhetsz el, mintha csak hideg közönségnek hirdetsz, ez az alapvető és jól működő tartalommarketing szolgáltatóknak, azt gondolom.
MIRE FIGYELJ?
- Ha szeretnél kitűnni a tömegből, fontos, hogy valamivel megragadd a Facebookon/Instagramon stb. görgetők figyelmét, azaz legyenek jó minőségű és attraktív képek a posztjaidban.
- Legyen könnyű az oldalon a navigáció, minél egyszerűbb és átláthatóbb annál jobb.
- Ne hagyd elveszni a látogatót, a legjobb, ha te magad tereled a forgalmat arra, amerre szeretnéd (gombok, linkek, Call to Action (cselekvésre buzdító) feliratok, kattintható bannerek elhelyzésével.
- Legyenek jól tagoltak az írásaid, az egybefolyó végtelen hosszúságú szövegek elveszik a látogató kedvét az olvasástól
- Használj alcímeket, kiemelést, felsorolásokat.
- Buzdítsd interakcióra az olvasóidat. Ha valaki hasznosnak találja a tartalmat, kedvelje, ossza meg, szóljon hozzá. Erre érdemes felhívnod a figyelmét!
„MUSZÁJ MINDENT CSINÁLNOM?”
Te is a bőség zavarában szenvedsz? Valóban annyi meg annyi platform közül lehet választani, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Gyakran kapom a kérdést, muszáj nekem mindennel foglalkozni? Mindenhol ott lennem?
Nos a válasz: igen is meg nem is.
Amit ajánlani szoktam, hogy válaszd azt a felületet és formátumot, ahogy a legtermészetesebben kommunikálsz.
Ha inkább írni szeretsz, írj blogot, kommunikálj Facebookon, Instagramon lapozós posztokkal.
Ha szeretsz beszélni, akkor elkezdhetsz élőzni vagy indíthatsz Youtube csatornát.
Most nagyon mennek a rövid formátumú videós tartalmak is Instagramon, Tiktokon, Youtube shortsként.
Ha kezdőként nincs önbizalmad, akkor felvett videókat is közzétehetsz, nem kell azonnal élőben bejelentkezned.
Sokaknál beválik az, hogy először a zárt csoportjukban élőznek, mert az mégis egy zártabb, biztonságosabb közeg. Itt lehet gyakorolni, tesztelni, visszanézni magunkat, javítani a hibákat.
Hosszabb távon persze azt javaslom, hogy ne mindenhova ugyanazt a tartalmat tedd ki, de ha nincs időd minden platformot külön tartalommal építeni, megteheted, hogy pl.
- a blogposztban használt képet kiteszed az Instagramra (linket a névjegyben vagy sztoriban tudsz elhelyezni)
- a blogposztban a képet bepinneled Pinterestre
- a blogposzt linkjét kiteszed Facebook oldalon, Facebook csoportban
- videót feltölthetsz Facebookra, Instagramra, Tiktokra és Youtube csatornára
- a videót beágyazod blogposztba
TARTALOMMARKETING: MI A LEGJOBB STRATÉGIA?
Mivel azt gondolom, hogy segítőként, szolgáltatóként nem csak a szaktudásodat „árulod”, de önmagadat is el kell tudnod adni (hiszen az ügyfél pont téged választ a szakterületen elérhető többi szakember közül), fontos, hogy találkozzon az arcképeddel, a hangoddal, a stílusoddal is. A podcast, az élő videók, az interjúk mind-mind segítenek abban, hogy az énmárkád is épüljön a egyidejűleg! Bővebben az énmárkáról itt olvashatsz: Énmárka coachoknak, segítőknek.
A legfontosabb talán az, hogy megtaláld a saját hangod és hogy önazonos legyen, amit csinálsz.
KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
Tudom, sokak számára a SEO (keresőoptimalizálás) nagy mumus, de ha organikus találatokat szeretnél a weboldaladra, akkor muszáj odafigyelned a keresőopimalizálásra is. Ha WordPress alapú oldalad van, a YOAST SEO nevű plugint mindenképpen telepítsd, mert nagyon egyszerűen, egyértelműen vezet végig a bejegyzéseid keresőoptimalizálásán.
A SEO egy külön cikk témája is lehetne, most csak dióhéjban a legfontosabbak:
- megfelelő kulcsszavak
- kulcsszósűrűség
- SEO barát cím
- töltsd ki a META DESCRIPTION-t
- megfelelő hosszúságú poszt
- alcímekben, képekben is használd a kulcsszavakat
- linkstruktúra
Hidd el, a tartalommarketing szolgáltatóknak ugyanolyan fontos, mint bárki másnak, aki jelen van az online térben. Alapja egy jó tartalomstratégia, vagyis hogy kinek, mit, hol kommunikálsz. Ha érdekel, hogyan kezdj el blogolni, ajánlom ezt a cikket is: Hogyan kezdj el blogolni?
Ha érdekel, hogyan építhetsz hosszútávon profitábilis vállalkozást kiégés nélkül, nézd meg a 4 részes videósorozatomat is ITT.
You must be logged in to post a comment.