7 ÖTLET AZ ÜGYFÉLSZERZÉSHEZ!
Üres a naptárad, csordogálnak az ügyfelek, de még bőven van szabad kapacitásod? A blogbejegyzésben abban segítek, hogy mit tegyél akkor, ha több ügyfelet szeretnél. Jöjjön 7 ötlet az ügyfélszerzéshez, ha coachként, pszichológusként, egyéb segítő foglalkozású szakemberként építed a vállalkozásodat!
7 ötlet az ügyfélszerzéshez!
1. Oda menj, ahol eléred az ügyfeleidet!
Hogy is van a mondás? Ha a hegy nem megy Mohamedhez…. ? Ne várj arra, hogy a weboldalra majd organikusan rátaláljanak az érdeklődők. Rengeteg segítő szakember próbál boldogulni, taplon maradni, jelenleg talán nagyobb is a kínálat mint a kereslet, igazi harc folyik az ügyfelekért.
Érdemes kézbe venned az irányítást és mindehol megjelenni, ahol elérheted a potenciális ügyfeleidet.
Gondold végig
- Milyen Facebook csoportokat ismersz, ahol megtalálhatod a potenciális ügyfeleket?
- Milyen online felületeken vannak jelen (Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Tiktok, Pinterest)?
- Mit olvasnak? Jó ötlet lehet a vendégblogolás a megfelelő platformokon.
- Mit hallgatnak? Indíthatsz Podcast-csatornát
Ha tudod, hogy kiknek szeretnél segíteni és ismered a szokásaikat, akkor ez könnyen feltérképező.
Ha nem tudod fejből, akkor pedig kutasd! És monitorozd folyamatosan a befektetett időd, energiád megtérülését is. Egyhamar meglátod, mely csatornákat érdemes fenntartani és ápolni és melyek azok, amelyek nem hoznak ügyfelet végül.
2. Te adj először!
Fontos, hogy ne csak értékesíteni akarj. Legyenek értékes, hasznos tartalmak az oldaladon. Hogy ez blog, videó, podcast lesz, azt döntsd el te, amelyik szimpatikusabb és amit következetesen tudsz ápolni, építeni.
Mutasd meg, hogy miben vagy jó, mutasd a szakértelmed. Építs bizalmat.
Ha ez megvan, akkor már nem kell folyamatosan azon töprengened, hogyan is szerezz ügyfelet, mert már lesz egy visszatérő érdeklődő közönséged, aki tudja, hogy ha ez és ez a problémája, fordulhat hozzád egyéni segítségért is.
Illetve, ha ismer valakit, akinek az a problémája, amiben segíteni tudsz, akkor eszébe jutsz és ajánlani fog neki!
3. Használd fel a személyes tapasztalataidat!
Ne írd le a bemutatkozó oldaladon a teljes élettörténetedet. Talán az sem eget rengetően fontos, hogy képzési évekkel együtt összegyűjtsd, mit és hol tanultál. A papír önmagában senkit nem érdekel.
Az a fontos, hogy mit tudsz, milyen tapasztalaid vannak az adott szakterületen. Ezt mutasd meg inkább a száraz tények helyett.
Saját példákkal, esettanulmányokkal, elégedett ügyfelek visszajelzésével. Az emberek szeretik a történeteket, a hétköznapi hősöket! A sikersztorikat.
Írj, beszélj erről, használd ezeket a gyakorlati tapasztaltokat, visszajelzéseket a közösségi média felületeiden is.
4. Ne magadról beszélj, hanem a problémáról és a megoldásról!
Amikor írsz, videót készítesz, tanfolyami anyagot állítasz össze, akkor mindig a potenciális ügyfeled legyen a középpontban.
Noha hozzád kötődnek, téged választanak segítőként, mégsem a Te személyed a legfontosabb, hanem az eredmény, amit a közös munka során együtt elérhettek. A támogató, segítő szerepedet domborítsd ki a történetben. Te kísérő vagy azon az úton, amin az ügyfeled jár!
5. Légy látható!
A hitelesség, a bizalom építése miatt a segítő foglalkozásúaknak különösen érdemes figyelniük arra, hogy amit tesznek, azt arccal vállalják. Egy dolog a szaktudás, a tapasztalat és megint más az, hogy egyébként megvan-e a szimpátia. Ahhoz, hogy megnyíljon előtted valaki és megbízzon benned, kell az a bizonyos kémia!
Persze vannak olyan segítők, akiknek olyan a kisugárzásuk, hogy azonnal megtalálják a közös hangot az ügyféllel, ám előfordul, hogy egyeseknek időre van szükségük ahhoz, hogy felszabadultan tudjanak beszélni egy „idegennel”.
Neked ebben is érdemes bátorítani a szolgáltatásaid iránt érdeklődőket. Az emberek emberekhez kapcsolódnak, ezért használj bátran képeket, videókat (Facebook, Youtube) az oldaladon, szervezz webinárokat. Ismerjék meg az arcod, a hangod, a stílusod az érdeklődők!
Az énmárka építéséről már itt írtam korábban.
6. Versenytárs, nem ellenség!
Sokan azt gondolják, hogy aki ugyanazon a piacon ténykedik, mint ők, az csakis rivális, konkurencia, ellenfél lehet. Így is fel lehet fogni. Meg úgy is, hogy van elég hal a tengerben, miért kellene támadni, eltaposni a másikat, aki hasonló területen mozog, mint mi?
Persze kettőn áll a vásár, de alapvetően azt gondolom, hogy úgyis az ügyfél dönti el (és sok szempontot mérlegel) kihez fordul majd, ha bizonyos problémára, elakadásra keresi a saját megoldásait.
Hacsak nem dettó ugyanazt a csomagot, szolgáltatást kínáljátok (ki másol kit?) akkor igenis lehet együttműködésekben is gondolkodni.
Ha valami nem tartozik a te szakterületedhez, tudsz másik szakembert ajánlani. És viszont. Egy jó szövetségessel kölcsönösen segíthetitek egymást, ügyfeleket szerezhettek egymásnak.
7. Törődsz a meglévő ügyfeleiddel?
Semmi sem könnyebb, mint újra együtt dolgozni valakivel, akivel már sikereket értetek el együtt. Olyan valakivel, akinek már nem kell bizonyítani, hogy igenis megéri, hogy időt, pénzt fektessen a te szolgálatásodba, a veled való munkába.
Nálam a saját coachoing praxisomban is rendszeres volt az, hogy aki egy területen konzultációra jelentkezett, pl időgazdálkodási témában, utána csatlakozott az időmenedzsment tanfolyamomhoz is, vagy aki life coaching témában keresett meg, hozzám fordult újra, ha business témában is szeretett volna segítséget. Éppen ezért fontos, hogy tartsd a kapcsolatot a meglévő ügyfeleiddel.
Akár hírlevél formájában, vagy szervezz nekik találkozókat, legyen zárt csoportotok, adj kedvezményt nekik, értesítsd őket minden új termékedről, tanfolyamról, szolgáltatás-csomagodról.
Ha tudod, hogy mikor ünneplik a születésnapjukat, fel is köszöntheted őket rövid szöveges üzenettel (automatizáltan be lehet ilyesmit állítani egyes hírlevélküldő szoftvereknél), vagy adhatsz egy születésnapi kupont.
Remélem, hasznos számodra ez 7 ötlet az ügyfélszerzéshez. És most te jössz! Te melyiknek a megvalósításával kezded?