GONDOLKODJ MÁSKÉPP A MARKETINGRŐL!
Hogyha segítő szakemberként neked is nehezedre esik a marketing, nyomulásnak, tukmálásnak érzed, hogyha értékesíteni próbálod a szolgáltatásaidat, akkor ez a blogbejegyzés most neked szól. Ahhoz szeretnék neked egy gondolatébresztőt adni, hogy hogyan gondolkodj másképp a marketingről.
ELADÁS VAGY ÉRTÉKADÁS?
Tudom, hogy sokaknak nehéz a világ elég tárni a szolgáltatásásait, kiállni és azt mondani, hogy „ezt vedd meg” vagy”gyere hozzám konzultációra„.
Alapvetően abban hiszek, hogy ezzel a direkt módszerrel nem is nagyon fog fejlődni a segítő vállalkozásod, hogyha csak az eladásra, ügyfélszerzésre koncentrálsz.
Azonban az értékesítés szóban benne van az ÉRTÉK szó, azaz, hogy értéket adunk a témánk iránt érdeklődőknek.
Edukáljuk a közösségünket, a közönségünket, hasznos, ingyenes tartalmalmakkal segítünk nekik blog, videó vagy épp podcast formájában.
Ezt hívjuk egyébként inbound marketingnek. Tartalomgyártással, Instagramon, Facebookon, blogon, videókkal a Youtube-on stb. átadod a tudásod egy javát, ingyen is.
Ezzel bizalmat építesz és a szakértelmedet is tudod bizonyítani. Ez a szemlélet átkeretezi azt, hogyan gondolkodj másképp a marketingről.
Ugyanis ha felépült a bizalom, az emberek hiteles szakembernek tartanak, mert meggyőződtek arról, hogy te valóban tudsz nekik segíteni abban a problémában, amivel ők el vannak akadva, akkor sokkal könnyebben tudsz értékesíteni fizetős szolgáltatást is.
HA NEM LÁTSZOL, NEM LÁTNAK…
Ha nem mutatod meg azt, hogy ki vagy, milyen területen, milyen probléma megoldásában tudsz segíteni az embereknek, akkor ne várd azt, hogy az érdeklődők csak úgy rád találjanak.
Jobb esetben a Google sokadik helyén, a keresőben valahol meg fogsz jelenni, ha egy picit is figyelsz a keresőoptimalizálásra. De tudjuk, az emberek maximum az első 10 keresési találatot nézik meg a Google-ban. Tovább nem görgetnek.
Ezért nagyon fontos, hogy fókuszt tegyél arra is, hogy jó helyen legyél a Google találatok között is. Fontos, hogy legyenek hirdetéseid. És az is, hogy megmutasd magad a közösségi média felületein. Légy jelen, légy látható!
NE A KÓKLEREK HALÁSSZÁK EL AZ ÜGYFELEIDET!
Sajnos nagyon sok kókler van a piacon a segítő szakmában is. Az én célom, küldetésem az, hogy azok a szakemberek, akik tényleg értenek a szakterületükhöz, láthatóak legyenek. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy túllépj a benned lévő gátakon és hogy gondolkodj másképp a marketingről.
Hidd el, a marketing nem csak és kizárólag nyomulós és tukmálós lehet!
Gondolj bele abba is, tényleg megfosztanád az ügyfeledet a komoly, alapos, lelkiismeretes támogatástól, ahogyan te foglalkozol az ügyfeleiddel, csak azért, mert távol áll tőled ez az értékesítési szemlélet?
Koncentrálj inkább arra, hogy értéket tudsz adni számára. Hogy valamiben segíteni fogod az ügyfeledet. És csak akkor fogja megtudni, hogy van ez a lehetőség nálad, hogyha te ezt megmutatod neki.
Remélem hasznosnak találtad ezt az írást és segít neked abban, hogy tényleg gondolkodj másképp a marketingről, mint eddig!
Én magam is abban hiszek és ezt tartom szem előtt a munkám során, hogy lehetséges érték- alapon, nyomulás és tukmálás nélkül sikeres vállalkozást építeni.
Ha szeretnél személyre szabott segítséget ebben a szellemiségben vállalkozásod fejlesztéséhez, nézd meg a mentorprogramom oldalát, mert hamarosan indul a következő csoportom!