CSALI COACHOKNAK
Aki nem annyira mozog otthonosan az online marketing világában, azok számára talán még a csali elnevezés is ismeretlen. Mi is ez valójában? A csali egy feliratkoztató anyag, amit egy email címért cserébe kínálsz a témád iránt érdeklődőknek. Ez az első lépcsőfok a kapcsolatépítésben. S hogy miért kell csali coachoknak? Erről lesz szó ebben a bejegyzésben!
MIÉRT KELL CSALI COACHOKNAK?
Az a helyzet, hogy az oldalunkra tévedő látogatók csak átutazóban vannak nálunk. Gondolj arra, te is hogyan görgetsz a telefonodon, mennyire köteleződsz el egy-egy oldalon megjelenő tartalom kapcsán. Előfordult már, hogy olvastál valahol valami érdekeset, ám az oldalt bezártad és utána sehogy sem jutott eszedbe, melyik oldalon jártál pontosan? Töröd a fejed, de semmi. Pedig a nyelved hegyén van az oldal neve, ugye?
Jó hír, hogy az elköteleződést lehet segíteni, ha feliratkozó oldalon ajánlasz az olvasóknak valamit, amivel mélyülhet a kapcsolatotok.
Ugyanis ők azok az emberek, akik már érdeklődnek a témád iránt, ha úgy vesszük, potenciális ügyféljelöltek.
Márpedig ha ők kifejezik abbéli igényüket, hogy szeretnének tőled még többet tudni az adott témáról, az feljogosít téged arra, hogy megjelenj a postaládájukban. Nem spamként, kéretlen tartalomként, hanem várt “küldeményként”.
Azáltal pedig, hogy megadják neked az e-mail címüket, te gyakorlatilag bármikor – nyilván a GDPR előírásainak megfelelően – elérheted őket. Szemben azzal, amikor valaki csak benéz a weboldaladra, Fb oldaladra, és rábízod, hogy visszatér-e valaha, ez a fajta elköteleződés már hatalmas lépés a virágzó praxis felé!
Hogy saját számokat is mondjak ha jól csinálod, akár 50-60 %-is is lehet a csalira feliratkozási arány az oldaladon.
Sokan leírják manapság az e-mail marketinget, ám az az igazság, hogy szerintem olyan területeken, ahol a szolgáltatás igényevételének alapja a bizalom, igenis fontos a kapcsolatépítés. Ezért kell csali coachoknak. Ez ugyanis az első lépés a kapcsolatfelvételhez.
Ott van persze a Facebook remarketing hirdetés is, de egy email cím megszerzése egyszeri költség (ha hirdeted a csalit) és utána akár évekig a tiéd. Ezzel szemben a világ pénzét el lehet költeni a Facebookon hirdetésekre.
Nos, ezért hiszek én az e-mail marketingben még mindig és ezért ajánlom első lépésként a csalit coachoknak.
Ha benézek az oldaladra és nincs csalid és csak azt látom, hogy ki van írva, hogy mehetek hozzád konzultációra, akkor azonnal azt gondolom, hogy nincs rendszered sem. Ha szeretnél rendszert építeni, nézd meg ITT, hogyan tudsz dolgozni rajta.
MI A JÓ CSALI COACHOKNAK?
A következőkben nézzük meg, mennyiben más a csali coachoknak, mint pl. a kedvenc cipő webáruházunk esetében.
Mire is figyelj?
Bizonyára te is tapasztalod, ha magánemberként feliratkozol különféle oldalakra, hogy a legtöbb anyag (magyarul csali, most már tudod) ma leginkább egy pdf formátumú letölthető dokumentum.
Azt tapasztalom azonban, hogy coachok esetén, ahol elsősorban egy bizalmi szolgáltatásról van szó, sokkal jobban működik egy olyan formátum, amellyel a bizalmat és a személyes márkádat is építed egyidőben. Magyarul ahol téged, mint embert, szakértőt is látnak és megismernek az érdeklődők.
Ezért jó csali coachoknak a
- Videós anyag
- Ha nem szeretsz videón szerepelni, akkor is használj képeket.
- Ha szeretsz beszélni, de nem akarod, hogy látszódj, akkor rögzíts hanganyagot.
Legyen a feliratkozóknak lehetőségük arra, hogy téged, mint szakembert is megismerjenek!
MIT ADJ A CSALIBAN?
Gyakori kérdés kezdő coachok részéről, hogy miről is szóljon a letölthető anyag/videó/ audió anyag?
Mennyire kell részletesen elmélyedni az adott témában?
Milyen hosszú legyen?
Induljunk ki abból, hogy a csali funkciója az hogy egy szeletet átadsz a tudásodból.
Noha tudjuk, hogy a coaching nem az instant megoldásokról szól, mégis az működhet jól, ha ki tudod választani egy olyan elemét a témádnak, ami már ma/most elérhető, tehető egy lépés általa és a kívánt/vágyott megoldás felé terel.
Ne feledd, ez egy első elköteleződés! A csalinak nem kell hosszúnak lennie, ámde legyen könnyen fogyasztható, kényelmesen feldolgozható.
Ne várjuk azt az ismerkedés fázisában, hogy túl sokat kelljen az érdeklődőnek dolgoznia azon, hogy sikert érjen el.
Ha már elköteleződik, ő maga fogja keresni az odaladon, milyen segítséget kaphat tőled és ha ezt megkapja, újra és újra visszatér hozzád, ajánl a barátnőjének, megveszi a könyvedet, elmegy a tanfolyamodra is. Nekem sok olyan ügyfelem van, akik megvettek mindent, ami újdonságként megjelent az oldalamon.
De ez egy első lépéssel indult, ez volt a csali! Coachoknak is működik, hidd el! 🙂
Arra gondolj, hogy a csalid egy rendszer része és logikai szál fűzi össze az egyes elemeket: vagyis a csali után következő belépő terméket, majd az azt követő fő terméket/szolgáltatást.
TECHNIKAI MEGVALÓSÍTÁS
A csalihoz mindenképpen szükséged lesz weboldalra, ahova be tudod ágyazni. És kell egy hírlevélküldő szoftver, amelynek az űrlapját beépíted a weboldaladba. Tehát ennél a pontnál már nem elég a Facebook oldal és a blog.hu-s felület.
Igyekezz designban is a jó minőségre törekedni. Ha videózól, legyen jó a kép és a hang minősége, szép a háttér.
Ha most technikailag nem állsz úgy, hogy legalább félprofi minőségű legyen az, amivel az érdeklődő találkozhat, akkor inkább válaszd a letölthető pdf-et vagy vegyél fel egy hanganyagot.
Az a helyzet, hogy a vidók készítése nagyobb macera: kell szerkeszteni, vágni, intrót csinálni, esetleg feliratokat, zenét választani hozzá.
Gondold át, hogy elinduláshoz neked mi az a formátum, ami a legegyszerűbben összerakható és megszerezheted vele az első feliratkozóidat, hogy legyen sikerélményed.
EGY CSALI NEM CSALI
Annyit már most elárulok, csaliból is több kell ám. Ha több részterületre tudod osztani a fő témádat, akkor minden részterülethez készíthetsz idővel csalit. Kipróbálhatsz különböző formátumokat, tesztelheted, hogy nálad, a te közönségednél mi működik jobban. Szuper csali coachoknak egy esettanulmány, egy ingyenes e-mail tanfolyam is kérdezési lehetőséggel.
A CSALI MARKETINGJE
Első körben használd a már létező felületeidet. Tedd ki a csalit a weboldalra (főoldal, blog oldalsáv, lábléc, menü stb.), a Facebook oldaladra, a Facebook csoportodba.
Párhetente fel is hívhatod a követőid figyelmét, hogy az ingyenes anyag elérhető az oldaladon.
Az organikus elérés mellett fontos a csalid hirdetése is.
Ha semmi mást nem hirdetsz Facebookon csak a csalit, már akkor is sokat teszel azért, hogy épüljön a praxisod. Ha engem kérdezel, csalit mindenképpen hirdess.
Gondolj arra, hogy a te kezedben lehet az irányítás. Ezért kell a csali coachoknak! Mert ha saját email listád van, akkor nem vagy kiszolgáltatva annak, hogy ismerősi ajánlásokra várj, hogy érkezzenek hozzád az ügyfelek.
ÖSSZEGZÉS
Hiába riogatnak sokan manapság azzal, hogy nem működik az e-mail marketing, én a saját coach praxisomban is azt tapasztalom, hogy az az én terepem, ahol már ismernek engem, hogy ki vagyok és mivel foglalkozom, miben tudok segíteni. És ez bizony nem más, mint az e-mail feliratkozóim listája.
S hogy mi a következő lépés a csali után coachoknak? A kapcsolat további építése és mélyítése.
Ha már elköteleződtek a feliratkozók a témád iránt és többet szeretnének tudni, konkét segítséget keresnek, akkor eljött az ideje a fizetős szolgáltatásoknak is!
Szeretnél segítséget kapni a csalid elkészítéséhez és marketingjéhez? Dolgozz velem, segítek az elindulásban!
You must be logged in to post a comment.