5 DOLOG, AMIRE FIGYELJ FELIRATKOZÓ ANYAG KÉSZÍTÉSEKOR!
A feliratkozó anyagok készítésekor (csalinak is hívjuk, de tudom, ezt a szót sok segítő foglalkozású szakember nem szereti) van néhány dolog, amire érdemes felkészülni és odafigyelni. Ebben a bejegyzésben ezeket veszem számba, hogy ne ütközz azonnal akadályokba már az e-mail lista építése és érdeklődőszerzés elején!
1. IDŐRÁFORDÍTÁS REÁLIS SZÁMÍTÁSA
Érdemes számba venni már az ötlet megjelenésekor, mi minden szükséges egy feliratkoztató anyag tényleges elkészítéséhez.
Ezekkel számolj:
- Készítsd el előre a tartalmi részeket, hogy már csak be kelljen illeszteni a dokumentumba, amit le lehet majd tölteni az oldaladról (legyen akár írásos vagy videós maga az anyag).
- Ismerned kell minden programot, szoftvert, amire szükséged lesz a feliratkozó anyag elkészítéséhez (Canva vagy Powerpoint, külön program ahhoz, hogy a pdf fájl kitölthető legyen, külön program mockup-ok készítéséhez stb). Ha ezekkel még csak ismerkedsz, rengeteg időt el tud venni.
- A feliratkozó anyaghoz kell készítened a weboldaladra egy külön oldalt (landing oldal), amin az ajánlat szerepel, kell egy űrlap amint fel lehet iratkozni, kell egy köszönőoldal, ami felugrik, ha feliratkozik az érdeklődő az űrlapon. Ez utóbbit célszerű beállítani céloldalként a Google Analyiticsben, hogy lehessen mérni a konverziót (hányan töltik le a feliratozó anyagot). Ez mind idő!
2. JOGI HÁTTÉR
Szabályos feliratkozáshoz ismerned kell annak jogi hátterét, figyelemmel kell lenned az adatkezelési, adatvédelmi szabályokra, a GDPR követelményekre. Emiatt ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek)-nek és Adatkezelési tájékoztatónak is szerepelnie kell az oldaladon, ez így szabályos, ha e-mail címeket gyűjtesz és adatokat kezelsz.
Amennyiben ezzel még nem rendelkezel, a feliratkozó anyag publikálása előtt ezeket is el kell készítened (vagy készíttetned), hiszen az űrlap kötelező eleme, hogy elfogadja az érdeklődő az oldaladra vonatkozó felhasználási feltételeket, adatkezelési szabályokat. És ez nem csak a fizetős termékekre, szolgáltatatásokra vonatkozik!
3. TARTSD A FÓKUSZT!
Bármilyen tudásanyagot, új letölthető anyagot, tanfolyamot készítesz (a háttérben) attól még nem állhat meg az élet a különböző platformjaidon. Ha blogolsz, nem maradhat el a heti blogbejegyzésed, folyamatosan posztolni kell a Facebookon, ha Instázol, azzal is foglalkoznod érdemes folyamatosan.
Ott vannak az ügyfeleid, akikkel dolgozol és ott várnak a postafiókodban az ilyen-olyan levelek. Azaz a rendes ügymenetbe kell beillesztened a “termékfejlesztéseket”. Igen, ez megint időbeosztási kérdés is, ugyanakkor arról is szól, hova teszed a fókuszt.
Ha azt mondod magadnak, hogy X hónapban ezt szeretnéd elkészíteni, Y hónapban meg mást, akkor a plusz idő- és energiaráfordítást úgy tudod a legjobban kigazdálkodni, ha kicsit lazábbra veszed az egyéb teendőidet, vagy előre dolgozol.
Ilyenkor segíthet, ha a blogodra kiteszel egy vendégposztot (vagyis nem te dolgozol, hanem valaki ír hozzád, erről itt egy korábbi blogposztom), vagy ha a Facebookon ajánlókat teszel közzé. Vagy esetleg egy idézetet! 🙂 Tudom, sokan ágálnak ellene (“én nem akarok idézetes oldal lenni”- hallom sokszor), ez oké, de attól még az idézetek működnek. És most egy átmeneti időszakról van szó, fogd fel így!
4. ELLENŐRZÉS
Amikor elkészült az írásos feliratkozó anyagod, olvasd át újra. Ha teheted, zárd be, csinálj teljesen mást és térj vissza pár óra múlva, és akkor ellenőrizd a helyesírást, elütéseket. Velem is előfordult már, hogy letöltöttem, kitölthetővé konvertáltam, feltöltöttem a weboldalamra a feliratkozó anyagot, majd utóbb észrevettem, hogy benne maradt pár szóköz és lemaradt egy-két pont a mondatok végéről.
Ez nagyon bosszantó tud lenni, hiszen elölről kell kezdeni sok részfolyamatot ilyen apró bakik miatt. Inkább nézd át kétszer, vagy nézesd át valakivel – főleg, ha hosszabb szövegről van szó.
5. TESZTELÉS
Ha elkészültél mindennel, akkor mielőtt élesben kiteszed a Facebook oldaladra, weboldalra, vagy kiküldöd a meglévő listádra, hogy elkészült az új feliratkozó anyagod, mindenképpen iratkozz fel te is akár egy erre a célra dedikált küldön próba email-címmel. Ellenőrizd, bejön-e a köszönőoldal, kimegy-e az ígért feliratkozó anyag, bekerül-e rendesen a feliratkozás a listaadatok közé. Ezeket jó, ha leteszteled, mielőtt élesíted a folyamatot!
Remélem, ez a néhány ötlet neked is segít abban, hogy tudatosabban és felkészültebben állj neki a feliratkozó anyagaid elkészítésének!
Ha belevágnál a feliratkoztató anyagod elkészítésébe, csináljuk meg együtt az alábbi minikurzuson:
“Feliratkoztató anyagok készítése” videókurzus
You must be logged in to post a comment.