MENTORPROGRAM: KRÉMER SÁRA – PELENKÁTLANODJ.HU
A blogon időről időre esettanulmányokat is találsz, melyekben bemutatom, milyen eredményeket értek el azok a praxisépítők, akikkel mentorfolyamat keretében dolgoztunk együtt.
Ebben a bejegyzésben Krémer Sári, a Pelenkátlanodj.hu oldal szakértőjének visszajelzését olvashatod a közös munkáról.
MENTORPROGRAM: KRÉMER SÁRA – PELENKÁTLANODJ.HU
Az esettanulmányhoz Sárinak négy kérdést küldtem át a mentoring folyamat végén, ez alapján teljes képet láthatsz honnan indultunk, s hova jutottunk, amíg együtt dolgoztunk.
1. MILYEN ELAKADÁSSAL, NEHÉZSÉGGEL KERESTÉL MEG?
2017 óta segítem a szülőket, hogy kevesebb pelenkát használjanak az EC (természetes csecsemőhigiénia) segítségével és végül könnyedén szobatisztuljanak az általam kidolgozott szobatisztasági módszerrel. Amikor megkerestem Katát már hat éve építgettem az üzletet, és több visszatérő problémával is küzdöttem.
Nem tudtam megfogalmazni, hogy pontosan mi okozza ezt, de az tény, hogy totálisan ki voltam égve. A gyerekeim most lettek mind a ketten ovisok – ráadásul a covid miatt azóta is folyton itthon voltak– ezért mindig töredék időkben vagy éjszaka, hétvégén dolgoztam. Igyekeztem minden alkalmas időt (pl. ha a lányok végre eljátszottak magukban picit) arra kihasználni, hogy utolérjem magam, de egyáltalán nem sikerült.
Mikor Katához eljutottam úgy éreztem, hogy már semmi nem működik. Feláldoztam rengeteg időt, energiát, a családi békét és nem jutok egyről a kettőre. Anyagilag sem alakultak túl jól a dolgok. Télen legtöbbször örültem ha nullára kijöttem, nyáron a szobatisztasági szezonban is csak pár százezer forint jött be, amit el is vittek a kiadásaink, fejlesztések.
A gyerekeimmel nem tudtam minőségi időt tölteni, mert folyton azon pörgött az agyam, hogy mi mindent kell még megcsinálnom a nem létező időmben. A munka sem haladt, egyszerre próbáltam megoldani mindent, amikor épp eljutottam odáig, hogy dolgozni tudtam. Ráadásul a nyomás egyre nőtt, mert a párom türelme is elfogyott. Teljesen érthető módon szerette volna ha én is részt veszek a családi életben rendesen és esetleg amibe ennyi energiát fektetek hoz valami pénzt is a házhoz.
2. MILYEN TÉMÁKON DOLGOZTUNK?
Első körben, az üzleti coaching folyamat keretében, 4 alkalmon keresztül dolgoztunk az időbeosztásomon. Addig teljesen összefolyt a privát családi életem, szabadidőm és a munkaidőm. Dolgoztam hétvégén, éjszaka és napközben, amikor éppen volt időm rá. Megoldást jelentett, hogy dedikált idő sávokat hoztunk létre mindenre. Ez azt jelentette, hogy adott idősávban egy adott dologgal foglalkoztam. Így teljesen el tudtuk különíteni a nap azon részét amikor munkával foglalkozom és amikor nem.
Továbbá kategorizáltuk a tevékenységeimet is majd eszerint a munkaidőn belül is felosztottuk az egyes napokat, idősávokat. A nap első felébe – amikor még friss az agyam – kerültek azok a dolgok, amik pénzt termelnek és előre viszik az üzletet, délutánra maradtak például az adminisztratív feladatok.
Amikor ezt gatyába ráztuk, akkor felkértem Katát, hogy ne csak engem, hanem az üzletet is vegyük kezelésbe. Ez további 5 alkalmat jelentett.
Kezdésként lefektettük az alapelveket, aminek mentén átalakítottuk az egyes folyamatokat. Én arra vágytam, hogy minden sokkal egyszerűbb, letisztultabb legyen, annak érdekében, hogy ne aprózódjon el az energiám és ne égjek ki. Kata többek között abban is nagyon sokat segített, hogy újra és újra emlékeztetett ezekre a célkitűzésekre. Rajta tartott az úton a stratégia kidolgozása során.
Dolgoztunk azon, hogy MINDEN egyszerűbb, hatékonyabb és lehetőség szerint automatizált legyen. Górcső alá vettük a termék palettát, a kurzusok leegyszerűsítését, hírlevelet, posztolást, honlapot, árakat, technikai hátteret.
Kidolgoztunk egy ügyfél fókuszú stratégiát. aminek segítségével, már könnyebben és gyorsabban el tudtam érni az ügyfélkörömet. Ennek kapcsán leegyszerűsödött a számomra legleterhelőbb rész is: a kommunikáció több különböző platformon (Facebook oldal és csoport, Instagram, hírlevél, honlap, stb.)
Valamint volt még egy nagyon fontos témakör, ami az egésznek az alapját adta, ez pedig a gondolkodásmódom megváltoztatása. Egészen addig egy ‘alkalmazott’ voltam a saját cégemben és küzdöttem a túlélésért. A Katával való együttműködés után az én kezembe került az irányítás és azóta cégvezetőként vagyok jelen. Van külön idő hagyva arra, hogy előre megtervezzem a havi stratégiát és utána azt kivitelezni.
3. MILYEN VOLT A KÖZÖS MUNKA?
Szuper és nagyon inspiráló :). Kata nagyon összeszedett, rendezett és célirányos. Ez az, amit nekem is át tudott adni. Rendszert vittünk a mindennapjaimba és az üzeletbe is.
Ami nekem a legjobban bejött, hogy Kata figyelembe vett engem is mint ‘a céget működtető embert’. A cég működése lett az én igényeimhez igazítva, rám szabva és nem fordítva.
Korábban, amikor marketing szakemberekkel dolgoztam, akkor egész egyszerűen megnézték a céget, elmondták mitől tudna jobban működni, több pénzt hozni, de elfelejtették megnézni, hogy amúgy én ezt, mint a cég egyszemélyes hadserege két kicsi gyerek mellett, napi 4-5 órában képes vagyok -e megvalósítani anélkül, hogy idegösszeroppanást kapnék.
4. MILYEN EREDMÉNYRE JUTOTTUNK?
Az eredmény minden képzeletemet felülmúlta. Már eleve az szuper, hogy nem kellett feladnom azt, amiért az elmúlt 6 évben dolgoztam. Már a határán voltam, hogy bezárjam a boltot.
A közös munka megkezdése utáni első hónapban – az előző hónaphoz képest – a bevételem a háromszorosára rúgott. Az együttműködésünk végén, a szokásos éves, áprilisi kampányom (amit most csináltam harmadik éve) szintén háromszor annyi bevételt hozott mint addig.
Nekem óriási megnyugvás, hogy azóta már a hónap elején megvan a bevétel 90%-a így nem görcsölök egész hónapban, hogy vajon mennyi pénzem lesz. És ez még csak az anyagi része.
Ami a legfontosabb: minőségi időt tudok tölteni a családommal, gyerekeimmel, ráadásul még magamra is több idő jut!
Nagyon köszönöm, nélküled ez nem sikerült volna!
Krémer Sára
HA SZERETNÉL VELEM DOLGOZNI VÁLLALKOZÁSOD FELLENDÍTÉSÉN,
You must be logged in to post a comment.