MIHEZ KEZDJ A NYÁRI UBORKASZEZONBAN?
Cipőre mindig szükség van. Hétköznapira-ünnepire, gyereknek-felnőttnek, télen csizmára-nyáron strandpapucsra. Igen, utóbbira azért, hogy strandra menjenek az emberek, meg tengerpartra, meg várost nézni, turistáskodni.
Éppen ezért teljesen természetes jelenség, hogy nyáron kicsit visszaesik az ügyfélforgalom. Na nem a cipő-businessben, hanem pl. nálunk, segítő foglalkozásúaknál, coachoknál.
S hogy mire használd az uborkaszezont? Ehhez adok ötleteket a mai bejegyzésben!
NYÁRI UBORKASZEZON – 5 ÖTLET, HA KEVESEBB ÜGYFELED VAN NYÁRON
1. Évközepi tervezés
Nézd meg, hogyan is haladsz az év eleji terveid, céljaid végrehajtásával. Nézd meg, mi működött jól és mi nem eddig az év során. Amit mindenképpen javaslok, hogy nézz meg: blogstatisztikák, feliratkozások, Facebook/Instagram oldal elemzése. Megéri az idő és energiabefektetést az, amivel foglalkozol? Hozza az eredményeket?
Ha az aktivitás, a látogatószám, a bevételeid nem az elképzeléseidnek megfelelően alakulnak, itt az ideje az újratervezésnek, a kiigazításoknak!
Hogy állsz a tartalomstratégiával? A blogolás fontosságáról már ITT íram. Ezt mindenképpen érdemes rendbe tenned, hiszen ez lehet az alapja a kommunikációdnak (vagy a videózás, ha azt jobban szereted). Ha ez nincs kidolgozva és nem adsz rendszeresen értéket a témád iránt érdeklődőknek, sokkal nehezebben fog épülni a szakértői márkád is.
2. Tanulj!
Idő, mire felépíted a praxisod, és fontos, hogy azokra a bevételszerző tevékenységekre koncentrálj, amihez értesz. Amihez meg nem értesz, azt érdemes kiszervezni, ha megteheted
Mivel a praxisépítéshez sokszor meghúzott nadrágszíjjal vágnak neki a segítő szakemberek és sokszor kétszer is megfontolják a kiadásaikat, fontos, hogy alapszinten legalább konyíts valamicskét az olyan dolgokhoz is, mint a webdesign, a képszerkesztés, a Facebook-hirdetések vagy épp a videovágás.
Még az is lehet, hogy beleszeretsz valamelyik tevékenységbe és később is szívesen foglalkozol vele, amikor már megengedhetnéd magadnak, hogy kiszervezd.
Így vagyok én a webdesignnal. Ez már a harmadik oldalam, amit nulláról építek és én tényleg élvezem az ezzel való molyolást! 🙂
Szóval vegyél bátran tudásanyagokat, DIY összeszerelési útmutatókat a témában, amit szeretnél megtanulni és tudd, hogy Youtube-on is számos ingyenes tutorial videót találsz gyakorlatilag bármilyen témában!
3. Képezd magad!
Szakkönyvek, tanfolyamok, továbbképzés, ilyesmiben gondolkodj .
Mert tudjuk, hogy a jó pap (is) holtig tanul és mindig van hova fejlődni!
Nézz körül itthon és külföldön is, rengeteg lehetőség közül válogathatsz! Milyen fejlődési irányt lőttél be magadnak a saját szakterületeden?
Milyen igények merülnek fel az ügyfelekkel való közös munkád tapasztalatai alapján? Nyáron ezt is van idő átgondolni és dolgozni a megvalósításon.
4. Építs kapcsolatokat!
Hidd el, más szolgáltatók is érzik az uborkaszezon hatását, nekik is több idejük van ilyenkor másra az ügyfelekkel való közös munkán kívül. Nézd meg, járd körül, kivel lenne érdemes stratégiai partnerkapcsolatot építened. Ezek olyan együttműködések, ahol a partnerekkel azonos célpiacon mozogtok, de nem vagytok egymás vetélytársai.
Kidolgozhattok akár egy jutalékos rendszert is, hogy a másik ajánlására érkezett ügyfelek után bizonyos százalékot kap az ajánló fél. Ez az affiliate partnerség. Elhelyezhetők bannerek, ajánlók a másikhoz a saját oldalatokon. És mindenképpen jó írásban is rögzíteni az együttműködés részletszabályait!
5. Készíts tudásanyagokat!
Ha kevesebb ügyfeled van, az azt jelenti, hogy elmélyültebben, fókuszáltabban tudsz dolgozni egyéb területeken. Például készíthetsz új csalit (feliratkoztató anyagot e-mail címért cserébe) az oldaladra, készíthetsz belépő termékeket (alacsonyabb árú termék), kidolgozhatsz új szolgáltatáscsomagokat.
Magyarán, építhetsz egy olyan rendszert, amely folyamatosan hozza az új ügyfeleket az oldaladra.
Ha személyre szabott segítséget szeretnél vállalkozásod beindításához vagy fellendítéséhez, nézd meg itt, hogyan tudunk együtt dolgozni.
+1 Pihenj Te is!
A szünet, a pihenés, a kikapcsolódás Neked is jár. A kiégés elkerülése érdekében igenis néha muszáj megállni és megnyomni azt a bizonyos STOP vagy legalábbis a PAUSE gombot.
A segítő foglalkozásúakat különösen fenyegeti a burnout, jó ezt nem elbagatellizálni. Még ha lelkes is vagy és úgy érzed, nem kell szünetet tartanod, vagy nem engedheteted meg magadnak (pl. anyagilag), hogy szabadságra menj magad, hidd el, nem lehet örökké csak dolgozni, mert az előbb vagy utóbb visszüt!
És még egy gondolat a végére: vajon áldás vagy átok az uborkaszezon? Ez is hozzáállás kérdése!
Bevallom, én szeretem a nyarat. Első évben nagyon kétségbe estem, hogy kevesebben jelentkeztek konzultációra, mint az év más szakában. Aztán rendbe tettem ezt magamban és kifejezetten örültem egy idő után a lehetőségnek, amikor végre volt időm az alkotói munkára is. Sőt, én magam vezettem be konzultációs lehetőség nélküli heteket, hogy valóban elmélyülten tudjak dolgozni.
Amióta pedig segítő szakembereket mentorálok, egyáltalán nincs ilyen kihívásom, hogy nyáron kevesebb ügyfelem lenne, hiszen ők sokan éppen ilyenkor érnek rá jobban dolgozni a vállalkozásuk fejlesztésén.
Neked mik a terveid a nyárra? Mihez kezdesz a nyári uborkaszezonban, ha kevesebb ügyfeled van? Használd ki jól ezt az időszakot is!
Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod segítő területen dolgozó ismerőseiddel is.
Remélem találkozunk a Női Vállalkozói Közösségben is!